Instagram voor bedrijven
Over de opleiding
Instagram is een van de populairste socialmedia-kanalen van dit moment. Voor vele bedrijven is dit ongetwijfeld een goede aanvulling voor een succesvolle sociale media strategie. In deze training Instagram marketing leer je het visuele verhaal van je merk te vertellen. Wanneer en waarom begin je met deze vorm van doelgerichte communicatie? Wat is een sterke Instagram post? En hoe maak je jouw account echt succesvol?
Tijdens de training Instagram marketing krijg je inzichten, tools en strategieën aangereikt om als bedrijf of professional een succesvolle start te maken op Instagram. Je ontdekt hoe je jouw doelgroep vindt, hoe je nieuwe volgers krijgt en hoe je een community opbouwt. Je leert hoe je elke dag voor mooie en relevante Instagram-foto’s zorgt met een heldere beeldstijl, taal en een duidelijke fotofeed en hoe je Instagram stories kunt inzetten om meer interactie te krijgen. Je analyseert vervolgens via insights het gedrag van je volgers en hoe je jouw aanpak nog kunt verbeteren.
Je ontwikkelt een duidelijke visie voor een sterk verhaal op Instagram. Je bepaalt een heldere doelstelling en je gaat naar huis met je eigen actieplan. Je kunt direct aan de slag met interessante tips rond beeldbewerking, marketing en nog meer handige tools en apps om jouw succes op Instagram een flinke duw in de rug te geven. Je weet daarnaast hoe je Instagram marketing onderdeel maakt van jouw content- en social media strategie.
Programma
Tijdens de training Instagram marketing komen de volgende onderwerpen aan bod:
-
Hoe maak je Instagram onderdeel van je content- en of social media strategie?
-
Een duidelijke doelstelling bepalen voor Instagram
-
Jouw doelgroep op Instagram leren kennen
-
Het perfecte business profiel maken
-
Beeldtaal bepalen voor je merk en deze vertalen naar Instagram
-
Contentplanning: hoe vaak posten en wanneer?
-
De optimale hashtag strategie en welke tools je daarbij kunnen helpen
-
Hoe krachtige stories maken in een handomdraai?
-
Het belang van geo tagging
-
Hoe bouw je een community op?
-
Insights: statistieken en inzichten om je Instagram te doen groeien
-
Berekenen en analyseren van engagement en betrokkenheid
-
Acties en challenges organiseren
-
Inplanningstools
-
Adverteren op Instagram
Doelgroep
De training is bedoeld voor bedrijven, organisaties en professionals die zich bezighouden met online communiceren, marketing en social media: communicatiemedewerkers, zaakvoerders, online managers, marketeers, socialmedia professionals en redacteuren.
Deze workshop is een basiscursus die je alle ins en out van Instagram bijbrengt. Idealiter heb je al een business account maar gebruik je deze nog niet echt of wil je actiever op Instagram inzetten. Ervaring is niet vereist, maar het is wel sterk aanbevolen dat je reeds een business account hebt aangemaakt.
Aanpak
Tijdens de workshop gaan we meteen aan de slag en tonen we voorbeelden van hoe het moet en niet moet. We tonen live de features en tricks die jouw succes op Instagram verder gaan bepalen.
Je kan meteen een aantal dingen uitproberen of toepassen tijdens de workshop. Maar je noteert vooral je eigen aandachtspunten zodat je na afloop een handig actieplan ter beschikking hebt.
Mogelijke trainers
Resultaten
Na afloop van de training Instagram marketing:
-
Weet je alles over Instagram: van foto’s, video’s en hashtags tot en met bedrijfsprofielen, statistieken en adverteren.
-
Heb je de strategie bepaald van het visuele verhaal van je merk voor Instagram.
-
Weet je precies het verschil tussen Instagram en Instagram stories, en hoe je beide moet inzetten om een relevante volgersgroep aan je te binden.
-
Ben je als bedrijf of organisatie in staat om je succes op Instagram te meten en te analyseren.