Social Media Marketing
Over de opleiding
Hoe maak je als bedrijf of organisatie optimaal gebruik van Social Media zoals Facebook, Twitter, LinkedIn en Youtube? Een Facebook profiel of Twitter account aanmaken is niet zo moeilijk, maar hoe zet je deze sociale media in als effectief marketing- en communicatietool?
In deze praktijkgerichte training krijg je een overzicht van de bestaande sociale netwerken en hoe je deze succesvol kunt gebruiken voor een snelle en doeltreffende interactie met je doelpubliek.
Concrete cases en praktische oefeningen worden in deze workshop afgetoetst aan de realiteit van je organisatie, zodat je de geleerde technieken meteen in de praktijk kunt toepassen.
Programma
Je krijgt alles te weten over social media aan de hand van concrete en direct toepasbare technieken en relevante cases.
Volgende onderwerpen komen aan bod:
- Waarom Social Media inzetten: voor- en nadelen
- De mogelijkheden van de belangrijkste social netwerken: Facebook, Linkedin, Instagram, Twitter en Youtube
- Hoe je doelgroep activeren?
- Welke zijn de valkuilen bij social media marketing en hoe kun je deze vermijden?
- Op welke manieren kan ik meten of mijn inspanningen effect hebben gehad?
- Met welke tools kan ik mijn ROI verbeteren?
- Welke verschillende strategieën zijn er om sociale media voor marketing doeleinden te gebruiken?
- Hoe zorg ik voor een synergie tussen mijn marketingactiviteiten binnen sociale media?
Doelgroep
Zowel non-profitorganisaties, als profit organisaties hebben baat bij deze training over nieuwe media. Meer specifiek internetprofessionals, marketeers, communicatieverantwoordelijken, bedrijfsleiders, ... iedereen die wil ingewijd worden in de wereld van social media.
Aanpak
Vooraf is er een schriftelijke intake zodat de workshop wordt aangepast aan je specifieke situatie. De trainer analyseert je website en social media gebruik en geeft je concrete tips die je meteen in de praktijk kunt toepassen.
Na de opleiding krijg je toegang tot de volledige presentatie, bijkomende tips & tricks, checklists en cases
Mogelijke trainers
Resultaten
Na deze intensieve workshop:
- Heb je inzicht in de concrete toepassingen en mogelijkheden van Social Media
- Ken je de werking en de eigenschappen van de belangrijkste social netwerken
- Kun je een doeltreffend Social Media plan ontwikkelen