Internet Marketing
Over de opleiding
Internet marketing wordt steeds belangrijker in de totale marketingmix. Traditionele marketing is op sterven na dood, omdat je klanten en prospects zich voornamelijk online bevinden.
In deze praktijkgerichte cursus leer je alle ins en outs van online marketingtechnieken kennen met het oog op efficiëntere klantenwerving en een hogere klanttevredenheid.
Ontdek hoe je met een beperkt budget schitterende resultaten kunt behalen door effectieve internet marketingstrategieën toe te passen. Je krijgt antwoord op vragen zoals:
- Welke internet tools zijn het meest geschikt?
- Wat werkt en wat werkt niet?
- Hoe kun je content marketing inzetten om top of mind te worden bij klanten en prospects?
Met de kennis en vaardigheden uit deze cursus kun je je online aanwezigheid versterken en je marketingdoelen bereiken.
Programma
- Internet marketing als communicatiestrategie: hoe een effectief een overtuigende boodschap over te brengen?
- Website conversie: bezoekers versus rendement
- E-marketing in de praktijk: wat werkt en wat werkt niet? Tips & tricks en de te vermijden valkuilen
- Zoekmachine marketing: jouw website aan de top
- Online advertising: banners versus pay per click
- E-mail marketing: de kracht van e-mail en het opbouwen van een waardevol klantenbestand
- Web 2.0 en social media als marketing tools zowel voor B-to-B als B-to-C
- Hoe haal je het meeste uit Youtube, Facebook, Linkedin en Twitter? Bewezen strategieën en effectieve cases
- Analytics: meten is weten. Hoe bereiken bezoekers jouw website? Welke pagina's bekijken ze en hoe lang? Op welke links klikken ze? Welke sociale media gebruiken ze.
Al deze waardevolle informatie kan je gebruiken om je toekomstige campagnes te optimaliseren.
Doelgroep
De cursus “Internet Marketing” richt zich tot marketing professionals, promotieverantwoordelijken, commerciële medewerkers, webmasters, communicatieverantwoordelijken en iedereen die binnen de organisatie betrokken is bij resultaatgerichte communicatie.
Aanpak
Voorafgaand is er een schriftelijke intake zodat de workshop volledig is afgestemd op jouw specifieke situatie. De trainer analyseert jouw website en social media gebruik en geeft je concrete tips die je direct kunt toepassen.
Na de opleiding krijg je toegang tot de volledige presentatie, extra tips & tricks, checklists en cases.
Mogelijke trainers
Resultaten
In de cursus Internet Marketing worden de voor- en nadelen van verschillende internetmarketinginstrumenten onderzocht en direct toegepast, zoals e-mailcampagnes, zoekmachinemarketing, online adverteren en blogs/communities.
Tijdens deze praktijkgerichte cursus leer je:
- Hoe je met minimale wijzigingen aan je website meer omzet behaalt.
- Waarom een groot aantal bezoekers op je site niet altijd relevant is.
- Welke valkuilen je moet vermijden bij het optimaliseren van je website.
- Hoe je geautomatiseerd een relatie opbouwt met potentiële klanten.
- Hoe je rendabele internetcampagnes opzet met een minimaal budget.
- Op welke manier je een e-mailadresbestand opbouwt van potentiële klanten.
- Welke online advertenties beter scoren dan andere.
- Hoe je het maximale haalt uit Google Adwords door de juiste zoektermen te kiezen.
- Welke vijf blunders je absoluut moet vermijden bij Google Adwords.
- Op welke manier je Web 2.0 (Facebook, LinkedIn, YouTube, ...) kunt inschakelen in je marketingstrategie.
- Hoe je de resultaten van online campagnes efficiënt meet, opvolgt en bijstuurt.