Internet Marketing

Over de opleiding

Internet marketing wordt steeds belangrijker in de totale marketingmix. Traditionele marketing is op sterven na dood, omdat je klanten en prospects zich voornamelijk online bevinden.

In deze praktijkgerichte cursus leer je alle ins en outs van online marketingtechnieken kennen met het oog op efficiëntere klantenwerving en een hogere klanttevredenheid.

Ontdek hoe je met een beperkt budget schitterende resultaten kunt behalen door effectieve internet marketingstrategieën toe te passen. Je krijgt antwoord op vragen zoals:

  • Welke internet tools zijn het meest geschikt?
  • Wat werkt en wat werkt niet?
  • Hoe kun je content marketing inzetten om top of mind te worden bij klanten en prospects?

Met de kennis en vaardigheden uit deze cursus kun je je online aanwezigheid versterken en je marketingdoelen bereiken.

Programma

  • Internet marketing als communicatiestrategie: hoe een effectief een overtuigende boodschap over te brengen?
  • Website conversie: bezoekers versus rendement
  • E-marketing in de praktijk: wat werkt en wat werkt niet? Tips & tricks en de te vermijden valkuilen
  • Zoekmachine marketing: jouw website aan de top
  • Online advertising: banners versus pay per click
  • E-mail marketing: de kracht van e-mail en het opbouwen van een waardevol klantenbestand
  • Web 2.0 en social media als marketing tools zowel voor B-to-B als B-to-C
  • Hoe haal je het meeste uit Youtube, Facebook, Linkedin en Twitter? Bewezen strategieën en effectieve cases
  • Analytics: meten is weten. Hoe bereiken bezoekers jouw website? Welke pagina's bekijken ze en hoe lang? Op welke links klikken ze? Welke sociale media gebruiken ze.

Al deze waardevolle informatie kan je gebruiken om je toekomstige campagnes te optimaliseren.

Doelgroep

De cursus “Internet Marketing” richt zich tot marketing professionals, promotieverantwoordelijken, commerciële medewerkers, webmasters, communicatieverantwoordelijken en iedereen die binnen de organisatie betrokken is bij resultaatgerichte communicatie.

Aanpak

Voorafgaand is er een schriftelijke intake zodat de workshop volledig is afgestemd op jouw specifieke situatie. De trainer analyseert jouw website en social media gebruik en geeft je concrete tips die je direct kunt toepassen.

Na de opleiding krijg je toegang tot de volledige presentatie, extra tips & tricks, checklists en cases.

Mogelijke trainers

Resultaten

In de cursus Internet Marketing worden de voor- en nadelen van verschillende internetmarketinginstrumenten onderzocht en direct toegepast, zoals e-mailcampagnes, zoekmachinemarketing, online adverteren en blogs/communities.

Tijdens deze praktijkgerichte cursus leer je:

  • Hoe je met minimale wijzigingen aan je website meer omzet behaalt.
  • Waarom een groot aantal bezoekers op je site niet altijd relevant is.
  • Welke valkuilen je moet vermijden bij het optimaliseren van je website.
  • Hoe je geautomatiseerd een relatie opbouwt met potentiële klanten.
  • Hoe je rendabele internetcampagnes opzet met een minimaal budget.
  • Op welke manier je een e-mailadresbestand opbouwt van potentiële klanten.
  • Welke online advertenties beter scoren dan andere.
  • Hoe je het maximale haalt uit Google Adwords door de juiste zoektermen te kiezen.
  • Welke vijf blunders je absoluut moet vermijden bij Google Adwords.
  • Op welke manier je Web 2.0 (Facebook, LinkedIn, YouTube, ...) kunt inschakelen in je marketingstrategie.
  • Hoe je de resultaten van online campagnes efficiënt meet, opvolgt en bijstuurt.

Referenties

“Voor ons als bedrijf is het belangrijk concrete en praktische informatie te krijgen rond website optimalisatie en het verbeteren van onze resultaten in zoekmoteren zoals Google. Al mijn verwachtingen werden tijdens de cursus internet marketing ingelost, zelfs meer dan dat. Eindelijk een opleiding die ik onmiddellijk in de praktijk kan omzetten. ”

Gaëlle Boterdael - PR & Marketing - Electronic Partner Belgium

Gaëlle BoterdaelPR & Marketing - Electronic Partner Belgium

“Ik wou graag meer inzicht verwerven in SEO en het selecteren van de juiste keywords. Tijdens de cursus werd het belang van de juiste metadata duidelijk uitgelegd. Ik kan nu meteen aan de slag met het optimaliseren van Google Adwords en het aanpassen van de metadata van de website.”

Vanessa Tassenoy - Sales & Communication Officer - Belga News Agency

Vanessa TassenoySales & Communication Officer - Belga News Agency

“Ik wilde graag voldoende kennis verwerven over de diverse internet marketing technieken om onze verschillende providers van online toepassingen te challengen. In de cursus werden de voornaamste aspecten helder en duidelijk toegelicht zonder daarbij in ultieme details te vervallen. Vooral de tips rond structuur en opbouw van een website, e-mail opvolging en Google Adwords zijn meteen toepasbaar.”

Christophe Van Bever - Marketing - Bostoen Villabouw

Christophe Van BeverMarketing - Bostoen Villabouw

“Al mijn verwachtingen zijn vandaag ingelost. Dankzij de cursus Internet Marketing zal ik kunnen experimenteren met een aantal tools, kan ik de statistieken van onze website beter opvolgen en zal ik in staat zijn om een betere strategie rond e-mail marketing op te starten. Trainer Lieven Buyse bracht zijn workshop met kennis van zaken, was interactief en slaagde er in om alle onderwerpen toe te passen op de realiteit van de deelnemers.”

Karen Boers - Marketing & Communications Manager - IBBT

Karen BoersMarketing & Communications Manager - IBBT